2.10.08

Saka nan pafo!



DUTCH, ANTILLIANS & ARUBIANS STAND UP!!!!


Mad Decent Worldwide Radio #36 - Dutch Antilles Hood Mix From Space



Het zit zo: na het optreden van Diplo op Lowlands ging ik mee met Sander Kerkhof naar z'n interview met hem. Op gegeven moment vroeg Wes naar "die snelle muziek uit Suriname" en ik legde ik 'm uit dat hij waarschijnlijk kaboela en kaseko bedoelde en dat ik 'm wel wat kon toesturen. Later toen 'ie samen met MIA en Switch een mix deed voor de BBC opende hij met die bubbling mix van Aptijt's Boeke. Ik attendeerde Wes via myspace erop dat hij waarschijnlijk bubbling bedoelde, waarop hij superenthousiast reageerde. Hij was vanalles aan het downloaden voor een mix. Wes vroeg mij - tot mijn verrassing - daarna om een drop te doen, waarop ik vrijwel meteen op het idee kwam om DJ Moortje te vragen of hij ook een drop wilde doen. Hij is immers de onbetwiste uitvinder van bubbling en als er iemand van zich had moeten laten horen in die mix dan was hij het wel (zelf ben ik meer bmore en electro-georrienteerd). Ik nam contact met Moortje op, maar de man heeft het zo druk dat ik hem pas te pakken kon krijgen toen hij net zou beginnen met zijn set in de Powerzone vorige week. In de telefoongesprekken die ik daarvoor met hem had was hij - begrijpelijk ook want hij doet naar eigen zeggen weinig aan internet en had, tot ik hem belde nog nooit eerder gehoord van Diplo en Mad Decent - vooral benieuwd naar de mix en wilde pas zijn drop doen voor hij het ook zelf had gehoord. Ergens is dat ook zijn goed recht. Maar goed, ik heb hem in ieder geval genamechecked. En Laidback Luke knalde er ook eentje op.

De mix zelf is echt razend knap. het is gemaakt met frisse oren, zonder enige idee of vooroordeel over context. Daarom hoor je er ook hele platte dingen tussendoor. En toch klinkt het superdope, gaat de energie geen moment omlaag en is de sfeer uitbundig. Wes heeft 'm genaild, hij doet de tracks en de sfeer alleszins recht naar mijn mening. Mijn rol in het hele gebeuren was niet eens zo groot. Ik heb Wes alleen maar wat info gegeven en hij ging ermee aan de haal en kwam met dit juweeltje terug.

Oja, hier zijn wat foto's die ik heb genomen in de Powerzone. Feest was aan! DJ Frenk en DJ Zoontje draaiden ook en ze waren beestachtig goed. Veel hiphop, bmore, bubbling...



DJ Moortje






5 opmerkingen:

Anoniem zei

boem!

Anoniem zei

Shit is aan Arie!

griff zei

ha! vet stukje!

Rory zei

Dope ik wou eigenlijk een klein interviewtje met je doen maar hier staat het ook. Dope nog steeds. Zie je vanavond.

Anoniem zei

Heel tof stuk, large up yaself to di maximum!