13.2.08

Black Emperor



Of Godspeed You! Black Emperor nou wel of niet ooit weer heel misschien bij elkaar zullen komen maakt mij niet (meer) uit. Het mooie is wel dat hun muziek, ondanks dat het voor mij heel erg aan een bepaalde periode van mijn leven is gekoppeld, op dit moment wel erg actueel voelt, op een of andere manier. Naast de troosteloosheid, de dorre stemmen die vertellen over "sewers muddled with a thousand lonely suicides" en de catharsis die daar steevast (het blijft een one-trick-pony die band, helemaal wanneer je ze live meemaakt) op volgt bloeit vaak iets heel hoopvols en humaans op in GY!BE's composities. Het blijft natuurlijk een uiterst suggestieve soundtrack voor wat dan ook (episch kokkerellen met de speakers op 10!), maar vandaag (en misschien morgen) is een mooie dag om stilletjes hoop te koesteren. Obama raakt in overdrive, de Clinton campagne begint uit elkaar te vallen als een oud vod en afgelopen weekend was het even lente. Het wordt weer koud, maar ook dat duurt niet lang meer. Nu ik vader word kan ik ook niet anders dan hopen en vertrouwen hebben in een soort van toekomst. Misschien tegen beter weten in, maar wel met iets betere vooruitzichten dan pak 'm beet een jaar geleden.



Gerard Walhof in gesprek met The Mars Volta. Waarom 3VOOR12 dit soort dingen niet meer regelmatig doet is mij een raadsel BTW.

Deze week draaien we:

Annie - Heartbeats (Krazyfiesta remix) <- 9 van de 10 keer geweldig, deze gasten.

Re-Up Gang - We Got It For Cheap Vol. 3

Tot slot:



Blijf pompen.

xA,

Geen opmerkingen: